Lőrincz Katalin: Petruska hátulról
Commedia dell'arte - kritika
"Bozsik Yvette »hazatalált«: ismét színészekkel és táncosokkal játszik a Kamrában – abszurdot.
A Commedia dell'arte végre megint olyan téma, amely ürügyet kínál kis őrültségekre, amely színes és szórakoztató, és ott a bölcs fricska is benne. Akár Fellininél. (…) Színház a színházban, és még azon belül is hátulnézetből – szellemes csavar két felvonásban, azon belül is három részben. (…) Ének, tánc, pantomim, szituációs játék, kinek mi az erőssége – s itt remekül érvényesül színész és táncos egyaránt –, zárt számok szép egymásutánban. …nem győzünk ámulni azon, hogy olyan sztárszínészeket látunk kórusban bolondozni, mint Ónodi Eszter vagy Fekete Ernő – mert Szacsvay Lászlón már nem ámulunk: régi »harcostársa« ő az alkotónak. (…) Az a remek ripacséria, ami a Petruska történetének előadása címén zajlik itt, szemmel láthatólag nemcsak azt szórakoztatja, aki nézi, de azt is, aki csinálja. (…) A Kamra apró terével megint csak varázslóként bánik Bozsik és egyik állandó tervezője, Khell Zsolt: a képek rafináltan egyszerűek. (…) A zenéket természetesen maga az alkotó válogatta össze, csupa orosz és olasz: szív és derű – olyan is lesz tőlük a hangulatunk. Milyen jó is néha egy mosolygós este!"
Critikai Lapok