színlap
TOM STOPPARD:
Rosencrantz és
Guildenstern halott
Rosencrantz | Tóth József |
Guildenstern | Bán János |
Színész | Végvári Tamás |
Alfred | Takátsy Péter |
Tragédiajátszók | Szacsvay László Debreczeny Csaba f.h., majd Fekete Ernő Reinhardt István m.v., majd Nagy Ervin Tímár Andor f.h., majd Elek Ferenc |
Hamlet | Szabó Győző m.v. |
Ophelia | Huszárik Kata f.h./Kecskés Karina |
Claudius | Téri Tibor |
Gertrud | Borbély Vali m.v. |
Polonius | Bikácsy Gergely m.v., majd id.Vajdai Vilmos |
Angol követ | Takács Ferenc m.v. |
A tolmácsa | Máté Lajos m.v. |
Díszlet: Khell Csörsz m.v.
Jelmez: Szakács Györgyi
Zene: Sáry László
Mozgás: Stohl András
Munkatárs: Tóth Judit
Rendező: Máté Gábor
külföldi kritikák
Rosencrantz és Guildenstern halott
Máté Gábor rendező a két főhősből, akiket mindig együtt emlegetnek és előszeretettel tévesztenek össze, olyan párt alkotott, amely szinte kiált a kölcsönös kiegészítés után: két filozófus, akik hol Vladimirra és Estragonra, hol Stanra és Panra emlékeztetnek, akik érvelnek és handabandáznak, akik a valószínűségelméletbe, dialektikába és retorikába kapaszkodnak, és úgy vágják egymás fejéhez számtalan munkahipotézisüket, mintha ezzel komolyan meg lehetne ragadni a káoszt. (…)Emberek tehát, akikre Máté Gábor érzékenyen ironikus és dupla fenekű rendezése nagy együttérzéssel tekint. (…)Élet és halál, halál és színház, színház és élet - ezek a pólusai ennek a velejéig komédiás és színészileg lenyűgöző színházi reflexiónak. Az ember magával viszi a két elfuserált emberélet fölött érzett komikus gyászát. "Legközelebb jobban csináljuk" - hangzik Rosencrantz meglepő rezüméje a záróképben - lehetséges ez?
Hanna Mainzer, Stuttgarter Nachrichten
Máté Gábor rendező a darabot nem csak alaposan és mulatságosan rendezte meg, hanem sokat hozzá is tett: a gesztusok és mimika részleteit, finom színészi betéteket, úgyhogy az este dugig tele van látni- és fölfedeznivalóval. Bán János és Tóth József - elsőrangú színészek - mesterien játsszák a főszerepeket, de még a mellékszereplőknek is - a ripacs-színésznek és a társulat férfi-dívájának, aki testével keresi meg a többieknek a pénzt - itt egyszeriben karaktere lesz. (…) a Katona József Színház csodálatos előadást mutatott be.
Adrienne Braun, Stuttgarter Zeitung